Halloween i Jorvik


Halloween har nu nått Jorvik och med det dök en del läskiga saker upp. Jag firar inte halloween men älskar läskiga grejer! Så tycker de är kul att de kommer lite läskiga saker under halloween även om ja inte firar. 

Dock och hjälpa druiderna på natten och springa genom Hollow Woods var nog inte mitt klokaste val haha.
Jag och Noble hör helt plötsligt ett vrålskrik och något monster som morrar hörs långt bort i fjärran  tur att Noble är modigare en mig annars hade jag väl sprungit in i ett trä i ren panik. 

Jag gissade på att de var den där Galloper Tomphson jag hört så mycket om. Jag såg dock inget förutom massa träd och gräs. Nå väl skulle inte vilja träffa honom själv mitt i natten i en skog! Lite för läskigt för min del!


Jag fortsatte att lunka omkring i Hollow Woods när jag insåg att ingen var där. Stjärnhimmel är nog ett av de bästa under nätterna. De är så vackert! Dock medans jag stod på en klippa och titta upp så hördes det där vrålskriket igen. Jag fick lite panik men Noble bara lunka på som inget hade hänt. 

 
Efter jag hjälpt druiderna igen men med denna gång Warrior så hörde vi vrålet igen. Mitt på ljusa dagen! Warrior fick panik och började stegra och titta oroligt ut över skogen. Till slut bestämde han sig för och springa iväg illa kvickt. Med nöd och näppe höll jag mig kvar medans Warrior kuta genom skogen okontrolerat. 

När vi runda ett träd såg ja något som flammade! Jag hörde skriket ännu bättre nu och insåg att de måste vara Galloper! Han sprang genom skogen på sin flammande häst. Innan jag viste ordet av det vände han och rusade efter mig!

 
Warriors tvärnita och frös till av skräck. Gallopers häst ser riktigt läskig ut! Innan jag visste ordet av de blev allt svart och jag och Warrior vakna upp vid vårat stall. Framför oss låg ett paket som innehöll en tröja och en förtrollad amulett. Jag måste säga att Galloper Tomhpson är en väldigt mystisk varelse. Undrar om vi kommer träffa på han igen? 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

loreleiwolflord.blogg.se

Star Stable Online blogg om min karaktär Lorelei "Lorre" Wolflord och hennes äventyr i Jorvik.

RSS 2.0