Championat med Noble


Tillsammans med några från ridklubben så körde vi en hel del Championats idag! jag var med i fler fyra stycken! Varav 1 var med Royal och de andra med min trogna Noble! Jag har inte varit så aktiv i Championaten. Tog ett brons i Moorland med Noble för en 8 månader sen men de var den enda gången jag hamnat på prispallen. Noble gör sitt yttersta men jag är den som tvekar så i många fall kommer vi inte ens i mål.. opps. 

Noble sken som ett ljus idag. Han var så taggad! Vi började i Silvergladebyn där jag tyvärr åkte ut på tid. Noble blev nervös när jag tveka så de var bara och sitta av för jag skulle ändå inte hinna till nästa station. Men men Noble var lika taggad för nästa race! Så tillbaka till Moorland och trot eller ej men vi tog silver!

 
Jag trodde knappt att det var sant själv tills jag hörde resultatet. Efter 8 månaders slit och träning så kom vi upp på prispallen igen! 

Efter Moorland var ponnychampet som Royal deltog i. Han gjorde sitt bästa och jag är mycket stolt över hans insats. De blev ingen prispall men Royal har heller aldrig fått träna ordentligt. Så det står näst på tur så vi kanske kan fixa en rosett där med!

Noble och jag fortsatte senare vidare till Valedale. Det var ett tag sen jag körde detta champ så jag hade inga större förhoppningar då jag troligen skulle rida av banan eller helt enkelt vilse. Blandande till och med ihop Firgrove champet med Valedale så jag mindes inte mycket alls om banan. 

När vi kom i mål så trodde ja nästan ja skulle gråta. Silver igen! Vi tog ett till silver! 

 
Är så stolt över denne herre. Han ger verkligen allt och kunna komma så bra som andra plats på två champs på en dag trodde jag aldrig skulle hända. Men Noble visade mig fel. Det går bara man kämpar!

Vi testade Firgrove med när vi endå var i närheten men där blev de stopp. Alla champen idag hade tröttat ut oss båda men fortfarande så lycklig över att vi fixa två nya rosetter! 

Defnitivt mer Champs framöver med Noble. 

Var även på event idag med Melody, Samt varit på ett annat even häromdagen med Warrior som jag kommer lägga upp om under helgen. Vi ses!

 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

loreleiwolflord.blogg.se

Star Stable Online blogg om min karaktär Lorelei "Lorre" Wolflord och hennes äventyr i Jorvik.

RSS 2.0