Klubbevent med Noble


Gått en månad sen jag uppdaterade här. Har haft mycket irl som kommit ivägen och har endast hunnit med och små träna mina hästar under denna månad och har inte kunnat gjort något mer större grej som jag kände var nått jag kunde skriva här. 

I alla fall idag hade Ridklubben Tärrängtränings event! Har varit på några andra men denna var no definitvt den svåraste hitintills! mest för jag och staketen vi skulle hoppa över inte kom överens. Men resten av klubben skrattade glatt åt det i alla fall. Lite får man ju bjuda på! 

Vi testade och rida runt i Jharlheim för och vänja hästarna vid olika ljud. Noble skötte sig gallant på denna front men han är ju väldigt van vid detta lag då han hängt med mig överallt på hela Jorvik. Så han lunkade på och brydde sig inte ett dyft om ljuden. 

Sen fick vi träna och hoppa runt olika hinder för och sen rida en bana och ta svåra svängar i en ökad gallop. Jag fastnade vid staketen en 8-9 gånger. Blev måttligt irriterad till slut men kunde inte låta bli att skratta åt mig själv när det bara blev kaos. Men annars var Noble super duktig när det gällde och svänga. Han verkligen lyssnade på minsta lilla vink. 

                     

 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

loreleiwolflord.blogg.se

Star Stable Online blogg om min karaktär Lorelei "Lorre" Wolflord och hennes äventyr i Jorvik.

RSS 2.0